بهترین ارائه دهنده خدمات ترجمه
نوشته شده توسط : afsaneh

آیا به دنبال بهترین سایت برای دریافت خدمات ترجمه می گردید؟

در عصر اطلاعات و ارتباطات، رابطه با جهان پیرامون یک نیاز اساسی است. علاوه براین می­تواند پول­ساز هم باشد و می­تواند در کار علمی، صنعتی، تجاری و … باعث پیشرفت چشمگیری نیز بشود. به بیان دیگر، انسان‌ها به همدیگر وابسته‌ هستند و وابستگیشان به شکل­های مختلفی در ارتباطات بروز می­کند.

از این منظر، مهم نیست که تجارت می­کنید یا اصطلاحاً یک سلبریتی (آدم معروف) هستید، دانشجو یا استاد هستید، کارآفرینید یا کارمند یک شرکت، ارتباطات اولین و مهمترین نیاز شماست. حال، این روابط یا با همزبانان خودتان خواهد بود و یا با جهان بین­الملل برقرار می­گردد. اگر دانشجو هستید و می­خواهید حاصل مطالعات خود را بصورت یک مقاله ISI منتشر کنید، یا اگر تاجر هستید و می­خواهید با تجار کشور همسایه برای انعقاد یک قرارداد، ارتباط بگیرید. در هر صورت نیازمند خدمات حرفه ای و درجه یک ترجمه هستید.

گروه­های زیادی در حوزه ترجمه فعالیت می­کنند که تنها برخی از آن­ها با ارائه خدمات ارزنده‌اش ترجمه تخصصی، درحال همکاری با بخش­های مختلف جامعه هستند. تعداد زیادی از این مؤسسات که ادعای ترجمه تخصصی دارند، نه تنها خدماتشان تخصصی نیست، بلکه از کیفیت پایینی هم برخوردار است.

بهترین وب­سایتی که به ارائه خدمات ترجمه تخصصی می­پردازد را می­توانید با بررسی معیارهای زیر بیابید: سهولت استفاده از سایت و ثبت سفارش، قیمت منصفانه، تیم ترجمه قوی و بزرگ، ترجمه در رشته تخصصی مترجمین (تیم مترجمین متشکل از فارغ التحصیلان تمامی رشته­ ها باشد)، زمان­بندی صحیح، پشتیبانی خوب و در نهایت نظارت و ارزیابی پیش از تحویل کار به مخاطب.

 

ایفای نقش بهترین خدمات ترجمه در رشد اقتصادی و علمی جامعه

خوشبختانه در حال حاضر، شرکت‌ها، مؤسسات، ادارات و افراد، پتانسیل واقعی خدمات طراز اول ترجمه در رشد علمی و در پی آن رشد اقتصادی جامعه را به خوبی دریافته­اند. در پی درک نیاز به خدمات خوب ترجمه، شاهد ظهور سایت­های متعددی در این زمینه هستیم. سایت­هایی که بعضی از آن­ها واقعا ترجمه تخصصی می­کنند و بعضی از آن­ها هم فقط ادعای ترجمه تخصصی می­کنند. اما نکته این است که بهترین سایت ترجمه کدام است و چگونه کارش را انجام می­دهد؟

همواره، بهترین­ها راهکارهایی دارند که دیگران از آن بی­خبرند. برقراری ارتباط، پاسخگو بودن و اعتماد متقابل، به ویژه در فضای مجازی، فاکتوری کلیدی به حساب می­آید. هنگامی که مشتری سفارش خود را ثبت می­کند و مبلغ آن را می­پردازد باید مطمئن باشد که بهترن کار را دریافت خواهد کرد.

دانش، واقعاً در عصر حاضر، معادل قدرت است. دیگر قدرت بازو نشان از قدرت نیست. آنچه در ذهن دارید و می­توانید آن را در عمل پیاده­سازی کنید، امروزه قدرت محسوب می­شود. مؤسسه­ای که تیم مترجمینش، به معنای واقعی کلمه دانشمند باشند، در بازار خدمات ترجمه، قدرت دارد.

فناوری از اهمیت زیادی برخوردار است. هنگامی که مشتری برای دریافت خدمات ترجمه تخصصی وارد یک سایت می­شود به هیچ عنوان نباید سردرگم شود. پلتفرم ارائه خدمات باید به گونه­ای ساخته شده باشد که مشتری به راحتی، سفارش خود را ثبت کند و در جریان مراحل انجام کار خود قرار گیرد.

قیمت غیرمنصفانه، مشتری را ناامید می­کند. رضایت مشتری هدف اول است. مؤسسه­ای که قیمت­های غیرمنصفانه­ای تنظیم کرده، نه تنها کار ظالمانه­ای در پیش گرفته بلکه مشتریان خود را از دست می­دهد. هرجا قیمت غیرمنصفانه مشاهده کردید باید فوراً به این نتیجه برسید که در آن سایت، خدمات ترجمه تخصصی ارائه نمی­شود.

تضمین کیفیت، نهایت اعتماد بین مخاطب و تیم ترجمه را بوجود می­آورید. مخاطب، با خاطری آسوده از این که بهترین کار ممکن را دریافت خواهد کرد، سفارش خود را در سایت ثبت می­کند و منتظر نتیجه آن خواهد بود. درواقع یک بازی برد برد بوجود خواهد آمد که هم رضایت تیم ترجمه و هم رضایت مشتری را به همراه دارد.

سؤالاتی که در جستجو برای یافتن بهترین سایت ترجمه باید به آن­ها جواب دهید

برای ارزیابی بهترین ارائه دهنده خدمات ترجمه از خود بپرسید مؤسسه­ای که درحال بررسی آن هستید چقدر تجربه دارد؟ سفارش­های ترجمه آن را چه کسانی انجام می­دهند؟ پشتیبانی آن چگونه است و آیا پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد؟ نحوه محاسبه قیمت ترجمه در آن مؤسسه چگونه است؟ سازماندهی شرکت مورد نظر به چه صورتی است؟ سرعت انجام کارشان چقدر است؟ کیفیت ترجمه نمونه آن­ها رضایت­بخش است؟ آیا پیش از تحویل کار به مخاطب، ویرایش، بازخوانی و در کل نظارتی بر کار مترجم دارند؟

تفاوت ترجمه عمومی و ترجمه تخصصی

در هنگامی که برای سفارش ترجمه به دنبال بهترین سایت ارائه خدمات ترجمه می­گردید باید تفاوت ترجمه عمومی و ترجمه تخصصی را هم به خوبی بدانید.

وقتی مترجمی، دو یا چند زبان را در حد رفع نیاز بداند و بتواند با متون آن زبان ارتباط برقرار کند، حاصل آن کاری که وی انجام می­دهد، ترجمه عمومی می­شود. شایان توجه است در چنین ترجمه­هایی ابهامات، استعاره­ها، تشبیه­ها و دیگر صنایع ادبی در متنی که باید ترجمه شود تقریباً وجود ندارند و موضوع ترجمه هم در سطح دانش عمومی جامعه است.

اما در ترجمه تخصصی، علاوه بر این که لازم است، فرد دانش بالایی در زبان مبدأ و مقصد داشته باشد، تخصص علمی در موضوع ترجمه هم لازم است. برای مثال، در صورتی که متنی انگلیسی درباره فیزیک کوانتوم را به مترجمی که فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی باشد بگذارید، به احتمال زیاد، نتیجه کار او از نتیجه ترجمه یک مترجم فارغ التحصیل فیزیک ضعیف­تر خواهد شد. به بیان ساده­تر، برای ترجمه تخصصی، غیر از دانش زبان انگلیسی، دانش موضوع و تحصیلات آکادمیک درباره آن نیز ضرورت دارد.

نکته مهم در خدمات ترجمه

حفاظت از حریم خصوصی اگر مهمترین نکته در این رابطه نباشد یکی از مهمترین­هاست. سایتی که می­خواهید خدمات ترجمه تخصصی را از آن دریافت کنید باید به شما اطمینان بدهد محتوایی که برای ترجمه در پلتفرم آن­ها ثبت می­کنید کاملاً محرمانه بماند و در هیچ جا منتشر نشود. این یکی از مهمترین نکات در یافتن یک سایت ترجمه معتبر است.

معمولاً برای این منظور، یک قرارداد مابین مخاطب و سایت بسته می‌شود. علی­الخصوص اگر قرار باشد کار ترجمه توسط چند نفر مثلاً چند ویراستار یا مترجم انجام شود، که بعضی از آن­ها هم بصورت دورکاری با سایت، همکاری دارند، چنین قراردادی ضرورت پیدا می­کند.

برای اطیمنان از این موضوع، از آن مجموعه، درباره روند کار ترجمه سؤال بپرسید تا از فرآیند آن مطمئن شوید. محرمانه ماندن اسناد و اطلاعات شما، از اهمیت زیادی برخوردار است و در حیطه حفظ حریم شخصی قرار می­گیرد.





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: